That’s the Point ICT-seminaari tarjosi tuhdisti asiaa digitaalisesta maailmasta

Syksyn That’s the Point -ajankohtaisseminaari pidettiin 4.10.2018 Taidetehtaalla. Päivän aiheina oli:
– videot some-markkinoinnissa, Antti Kekäläinen, Ansa Production Oy
– Digitaalinen maailma ja sosiotekninen murros 2028? Sam Inkinen
– Tulevaisuus tekoälyn ja robotiikan varassa, Sam Inkinen
– Tylsät rutiinityöt digityökaverin tehtäväksi, Jari Annala, Digital Workforce Oy
– Viihdepeleistä hyötypeleihin – mitä pelit voivat tarjota? Leevi Rasila/GDWC

Taidetehtaalla kuultiin tuhti tietopaketti siitä, missä digitaalinen maailma juuri nyt on, mihin se on menossa ja miten sinne mennään. Kommentti yleisöstä päivän päätteeksi: ”En ole koskaan ollut seminaarissa, jossa kaikki olisi ollut näin mielenkiintoista ja hyödyllistä.”

Tunnelmakuvia That’s the Point -seminaarista 4.10.2018:

    

    

Puhujat:

Antti Kekäläinen
Creative Director, Ansa Production Oy
antti(a)ansa.fi

Antti harrasti nuorempana kartingia ja ikuisti ajamisen hetkiä usein kameralle. Todettuaan ettei hänestä tulekaan Formula-1 kuljettajaa, alkoi hän ikuistaa muita tarinoita kameralle, josta syntyi palava kipinä videokuvaamiseen.

Antti on idearikas ohjaaja, joka osaa luoda asiakkaan vision videolle toimivaksi lopputulokseksi. Hullut ideat ja mukaansatempaava markkinointityyli kuuluvat Antin vakiokalustoon.

Antilla on tinkimätön kyky ja halu ymmärtää tarinankerrontaa liikkuvassa kuvassa. Hänen vahvuuksiin kuuluu ohjaajana taito saada kuvattavasta henkilöstä parhaat kyvyt esiin sekä oivaltaa mikä toimii videolla parhaiten eri tilanteissa.

Sami Suppola
Executive Producer, Ansa Production Oy
sami(a)ansa.fi

Sami sai kipinän videokuvaamiseen valokuvauksen kautta, jota hän on harrastanut jo vuosia. Todettuaan, että liikkuva kuva olisi moninkertaisesti hauskempaa ja viihdyttävämpää, oli luonnollista siirtyä videokuvaamisen pariin.

Sami on tekniikan taitaja, joka tuntee omasta alasta ja laitteistosta ällistyttävän paljon. Samin tietotaito videotuotannon teknillisellä puolella on vankkumaton.

Samilla on äärimmäisen lahjomaton taito luoda idea kuin idea teknisesti toimivaksi ratkaisuksi valmiille videolle. Hänen vahvuuksiin kuuluu videokuvaajana kyky mahdollistaa tilanteessa kuin tilanteessa korkealaatuinen ja visuaalisesti häikäisevä kuva.

Sam Inkinen
Tat, FM


Kuva: Markus Koljonen

Sam Inkinen on tohtoriksi väitellyt mediatutkija, tulevaisuuksien tutkija, innovaatioasiantuntija ja tietokirjailija. Hänet tunnetaan visionaarisena ja rohkeana ajattelijana sekä innostavana puhujana, jonka tavoitteena on akateemisen teorian ja näkökulmien kytkeminen elävään elämään ja käytäntöön.

Sam Inkisen intohimona ovat niin nykyajan ilmiöt ja historia kuin tulevaisuuksien hahmottaminen. Inkinen on erityisen kiinnostunut ihmisen, kulttuurin ja teknologian risteyspisteistä. Luovat prosessit, uudet teknologiat ja (tieto)työn tulevaisuus ovat olleet jo pitkään hänen ajattelu-, tutkimus- ja kehitystyönsä keskiössä. Sam Inkinen on kirjoittanut ja toimittanut yksin ja kollegojensa kanssa kymmeniä tieteellisiä ja populaareja teoksia.

Jari Annala

Jarilla on pitkä kokemus palveluliiketoiminnasta, palvelukonseptoinnista, strategiasta, IT:stä ja prosessien digitalisaatiosta. Tällä hetkellä hän työskentelee digityöntekijöiden parissa ja auttaa organisaatioita puolittamaan tietotyön rutiinien kustannukset ja samalla pudottamaan prosessien digitalisoinnin kustannusta kymmenesosaan aiemmasta.

Tätä ennen hän on ollut luomassa ensimmäisiä suomalaisia kansainvälisiä ohjelmistotuotteiden menestystarinoita, tekemässä Suomesta maailman johtavan verkkolaskutusmaata, digitalisoimassa taloushallinnon prosesseja ja maksuliikennettä sekä tuottamassa ison konsernin IT-palveluita.

Leevi Rasila

Leevi toimii pelikehittämisen maailmanmestaruuskilpailun tapahtumatuottajana. Kilpailu järjestetään vuosittain ja se on tarkoitettu indie-pelien kehittäjille, pelikehittämisen opiskelijoille ja kaikille, joita pelien kehittäminen kiinnostaa.

HakeutuminenHakeutuminenHakeutuminenHakeutuminenHakeutuminen